Gallery

Izložba “PROCES” Dragane Ognjenović


Za one koji su bili dovoljno  srećni da budu prisutni na otvaranju izložbe u Galeriji Fakulteta likovnih umetnosti, gde je otvorena  izložba “Proces” Dragane Ognjenović.

Ova ekspanzivna izložba predstavljena  od profesorke i umetnice, emeritus Fakulteta likovnih umetnosti Anđelke Bojović, Otvorila nam je modno artistički univerzum, i  govorila o načinu predstavljanja  kroz umetnost Dragane Ognjenović, doktorantkinje na Likovnoj akademiji, odsek slikarstvo.

photo Milica Ćoso

:instagram dragana_ognjenović


Izložba prikazuje veštine jedinstvenog umetničkog pristupa. Uvodeći publiku u proizvodno umetnički proces kroz prikaze artefakata, slika, odevnih predmeta na modelima koji su se pojavljivali  u kreatorkinoj omiljenoj crnoj boji, odlažući delove materijala u nastajanju na zajednički sto, i tako simulirajući ambijent proizvodnje i proces nastajanja odeće, 

Na zidovima  uramljenie haljine su odavale 3D utisak, do  konstrukcija (šnitova), još nespojenih delova iz procesa nastajanja odevnog predmeta, krojnih slika, Dragana Ognjenović dekonstruiše neminovni, univerzalni proces nastajanja a time i konvergacije između mode, likovne, pozorišne, filmske i muzičke umetnosti.

Video by Milica Ćoso

Njena hronologija je unikatnost u modnom dizajnu dugi niz godina, jer ona je uvek na vrhuncu karijere pored svih tehnoloških napredaka i nametnutosti, njena jedinstvenost traje dugo bez ustupaka trendova. Dragana Ognjenivić živi  i razvija se kroz talenat, ostavljajući trag u diaciplini modnog stvaralaštva.

Podjednako nošena od diplomatije i umetnika do poslovne žene, onih koji imaju  autentičnost, stav i  stil. Unela je više moći elegantnom jednostavnošću  u  svaki ženski kroj od oblačenja, inspirišući osećaj da žene nose odeću, a ne ona njih.

Poeti ovog umetničkog rada, u osvit četvrte industrijske revolucije, podstaknute su i inspirisane dostignućima, ali i apsurdima, gde su moda i umetnost premešteni u neki novi instant prostor. Na raskrsnici života moda  i umetnost nastoje da stupe na novo tlo između starih tradicija i novih tehnologija, uvek vraćajući  fokus na  kvalitet, estetiku i svrhu postojanja na  temeljima etičkih i estetičkih postavki i granica umetnosti, nagoveštavajući promenu odnosa, kako prema umetnosti, dizajnu, muzici, tako i prema modi i proizvodima njihove simbioze.

photo Milica Ćoso


Instalacija takođe, u metaforama, simulira tehnološki ambijent proizvodnje, u kome je posmatrač u prilici da vidi ekstrahovane procesne tačke nastajanja umetničkog dela, izmeštenog u javni izložbeni prostor.

Umetnica otkriva međusobno podražavajuće prirode i tačke približavanja, doticanja, preklapanja, ali i oprečne medijske pozicije ovih umetnosti. Svi ovi elementi, uključujući i modele na kojima Dragana Ognjenović interveniše, u službi su ekspresije, da se kultura može posmatrati, kako po slikama, tako i po odevnim predmetima, koji se koriste za umetničko, individualno ili kolektivno izražavanje.

Kao i kod romana i filmova, uvek mi je želja da duboko doživim umetničko delo. Postupkom konstrukcije, od crteža do delova odevnog predmeta spojenih zanatskom veštinom, prikazanih kroz igrani žanr, Dragana Ognjenović  je dočarala prelazak mode u umetnički performans, delo na slikarskom platnu i obrnuto.

Kombinovanjem različitih medija za stvaranje umetnosti, Dragana Ognjenović omogućila je posetiocu  od apstrahovanja do realističnog sustreta, i podstakla da razmislimo o širim društvenim i kulturnim promenama veka i daje uvid u naše sposobnosti da prevaziđemo nametnute stavove i modele neautentičnosti i ličnom integritetu, i da se u tom procesu povežemo sa originalnim i ekspresivnim u nama, onim što jesmo, modnim simbolima koji su u službi vrednosnog prepoznavanja, i neophodne ljudske interakcije.

Sa obožavanjem i favorizovanjem volim Draganinu modnu i likovnu stranu, jer njen pečat je vidljiv u svemu što dodirne dajući savršenost i identitet.

 Jednako sam bila danas uzbuđena kao prelepog septembra 2009.god , kada je prostor galerije “Haos” bio pretesan za sve koji su želeli da vide odgovor: kako nastaju haljine, prezentaciju kroz njenu izložbu “Kroj kao crtež”, predstavljenu  u beloj boji.

photo Milica Ćoso

Svoju impresiju utisaka čuvam kao snoviđenje, baš kao i svaki perfektan srilizovan komad odeće od kreatorke, jer ona je zaista one & only. 

Details

4 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *